-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49526 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

وجوه اعجاز قرآن را بيان كنيد؟
خداوند در اتمام حجت هيچگونه تفاوتي ميان عرب و عجم قايل نشده است . اولا : اعجازقرآن تنها به جنبه لفظي و زيبايي آن يعني فصاحت و بلاغت منحصرنمي باشد، قرآن از وجوه متعددي داراي اعجاز است . از جنبه لفظي گرفته تاجنبه هاي معنوي ، علمي و روحاني آن ، همه بي نظيري قرآن را اثبات مي نمايند .بنابراين اگر قرآن فقط ازناحيه لفظي اعجاز داشت شبهه تفاوت محل داشت و لكن وقتي اثبات شد كه قرآن جنبه هاي اعجازي ديگري نيزدارد كه نه تنها عرب در برابر آن عاجز است بلكه عجم و در يك كلمه حتي تمام جهان نيز در مقابل آن خاضع است . و اظهار عجز مي كند، ديگر نمي توان از تفاوت سخن گفت ، از اين رو با ملاحظه وجوه ديگر اعجاز قرآن مي توان به راحتي ادعا كرد كه خداوند با انزال قرآن ميان خود و بندگانش حجت را تمام نموده است . ثانيا : مگر شناخت اعجاز لفظي قرآن به اعراب مختص مي باشد .كسي كه آشنا به ادبيات عرب باشد هم مي تواند به فصيح و بليغ بودن كلامي آگاهي يابد .يعني منظور اين است كه تشخيص فصاحت و بلاغت به شخص دانا و آگاه مربوط مي باشد .حالا فرق نمي كند اين عالم از ميان اعراب باشد يا از بين عجم ها .كما اين كه در امور ديگر نيز چنين است ، مثلااعجاز علمي قرآن جز براي دانشمندان قابل تشخيص نيست ، بنابراين آيا دراين باره تبعيضي بين دانشمندان و غيره صورت گرفته است ؟ يا پيشگويي هاي تاريخي قرآن براي كسي مفهوم است كه در زمان رخداد آن وقايع زنده باشدولي ديگران از درك آن عاجزند .در هر حال به تعبير استاد مطهري همه مردمي كه با زبان قرآن آشنا شدند آن را با ذايقه خود مناسب يافتند .هر چه زمان مي گذرد و به هر اندازه ملتهاي مختلف با قرآن آشنا مي شوند، بيش از پيش مجذوب زيبايي قرآن مي شوند، ( استاد مطهري ، مجموعه آثار، ج 2، ص 214 ) از اين رو، زيبايي هاي قرآن نه به زمان خاصي محدود مي باشد و نه به نژاد و فرهنگ مخصوصي منحصر مي باشد.;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.